موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از آمادگی کامل پایگاه‌ها و نیروهای فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی برای ارائه خدمات به زائران و مجاوران در ایام پایانی ماه صفر، خبر داد.

آمادگی کامل نیروهای فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی در ایام پایانی ماه صفر

دکتر مهدی سلطانی‌فر اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی تشرف گسترده و میلیونی محبان امام هشتم (ع) در ایام پایانی ماه صفر به بارگاه ملکوتی رضوی، تمهیدات ویژه‌ای برای ارتقای خدمات درمانی این آستان مقدس و حفظ امنیت و آرامش هر چه بیشتر زائران و مجاوران، از شنبه تا جمعه، 10 تا 16 شهریورماه 1403، با همکاری نهادهای ذی‌ربط، اتخاذ شد. 
وی گفت: در طرح ویژه ،ارائه خدمات پزشکی حرم مطهر رضوی در ایام پایانی ماه صفر امسال، سه بازه زمانی که سه روز میانی، یعنی 12 تا 14 شهریورماه، هم‌زمان با ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) است ،به‌عنوان ایام پیک در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی افزود: در این راستا، اماکن متبرکه رضوی به 21 منطقه تقسیم شده و چیدمان نیروها و امکانات نیز به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که در صورت بسته شدن یک صحن‌ به‌دلیل انبوه جمعیت زائران، امکان ارائه خدمات پزشکی اورژانسی با نیروهای مستقر در آن صحن، امکان‌پذیر باشد. 
 

خدمات فوق‌العاده در 3 روز پایانی ماه صفر

دکتر سلطانی‌فر گفت: به‌این‌ترتیب، علاوه‌بر فعالیت 10 پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی شاهد استقرار 25 تیم دو نفره از نیروهای رسمی این مؤسسه، 47 تیم دو نفره از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 78 تیم از بخش صندلی چرخدار حرم مطهر به‌منظور جابه‌جایی بیماران در صورت نیاز، در سه روز پیک جمعیتی پایان ماه صفر در این آستان مقدس هستیم. 
وی به فعالیت سامانه بیمارستان سیار، از 10 تا 16 شهریورماه در باب الکاظم (ع) حرم مطهر رضوی اشاره و اضافه کرد: همچنین 29 دستگاه آمبولانس و 7 دستگاه موتورلانس در اماکن متبرکه رضوی و 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در ورودی‌های زیرگذرهای حرم مطهر رضوی در سه روز پایانی ماه صفر، مستقر خواهد بود. 
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از پایگاه فوریت‌های پزشکی صحن امام حسن مجتبی (ع) به‌عنوان «اورژانس مرکزی» حرم مطهر رضوی نام برد و گفت: بیماران اورژانسی در صورت نیاز به خدمات تکمیلی پزشکی با استفاده از این آمبولانس‌ها، به بیمارستان‌های سطح شهر مشهد اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به پیش‌بینی مراجعه روزانه 20 هزار نفر در ایام پایانی ماه صفر امسال به پایگاه‌های ثابت و تیم‌های سیار فوریت‌های پزشکی حرم مطهر، 7 اسپیس درمانی با استقرار تیم طب اورژانس و پرستار و تخت بستری موقت در نقاط مختلف این آستان مقدس ایجاد می‌شود. 
وی تصریح کرد: ارائه خدمات اورژانس حرم مطهر رضوی در سه روز پایانی ماه صفر، در مجموع با مشارکت 700 نیرو در هر شیفت 8 ساعته انجام خواهد شد که 200 نفر از آنان از نیروهای افتخاری این آستان مقدس هستند. 
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اورژانس 115، جمعیت هلال احمر، بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی، بنیاد کرامت رضوی، مدیریت عالی حرم مطهر رضوی و خادمیاران سلامت رضوی، از جمله نهادها و نیروهای همکار با این مؤسسه، در اجرای این طرح به مناسبت ایام پایانی ماه صفر هستند. 
 

تقویت چشمگیر خدمات دارالشفای امام (ع)

دکتر سلطانی‌فر بیان کرد: همچنین دارالشفای امام (ع) واقع در دوربرگردان شیخ طوسی حرم مطهر رضوی با تقویت چشمگیر خدمات و نیروهای خود به‌ویژه در بخش‌های پزشکان عمومی، اورژانس و تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی، آماده خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به عموم بیماران از جمله زائران پیاده است چنان‌که اتاق‌های پانسمان و کنترل فشارخون، به خدمات افزوده خواهد شد.
وی با تأکید بر فعالیت 24 ساعته دو بخش‌ رادیولوژی و آزمایشگاه دارالشفای امام (ع) در سه روز پایانی ماه صفر، گفت: البته رادیولوژی این مرکز درمانی در سایر روزهای مدت اجرای این طرح نیز به‌صورت شبانه‌روزی ،فعال خواهد بودو سایر بخش‌های دارالشفای امام (ع) نیز طبق سایر ایام، آماده پذیرش بیماران هستند. 
لازم به ذکر است، مرکز فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی از طریق تماس با شماره‌ داخلی 2424 و شماره‌ عمومی 32002424، در تمام ساعات شبانه‌روز، آماده‌ ارائه‌ خدمات به بیماران اورژانسی در این بارگاه نورانی است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.